Termeni si conditii

Informații importante

  • Nu este posibil sa returnezi lenjerie intima sau costume de baie, din motive de igiena.
  • In aproximativ 10 zile lucratoare de la receptionarea produselor vei avea banii in cont.
  • Nu poti cumula mai multe coduri de reducere si nu pot fi folosite doar pentru un produs specific in comanda ta.
  • Termenul de livrare din cosul de cumparaturi este estimativ. Vei primi mai multe detalii prin e-mail si SMS.
  • Reclamatiile se rezolva in maximum 30 de zile. Din pacate, nu putem repara sau schimba produse,

1. Prevederi preliminare

1.1 Magazin online ZOOT

  • 1.1.1. Web-site-ul www.zoot.ro este gestionat de ZOOT a.s. cu sediul in Zubatého 295/5, Smíchov, 150 00 Praha 5, Republica Cehă, înregistrată la Registrul Cometului deținut de Tribunalul Municipal din Praga, sub numarul B13119, CUI: 28206592, (denumit în continuare "vânzător"), cont bancar deschis la Raiffeisen bank Cehia, cont bancar nr. 4919456001/5500" (denumit în continuare “Vanzator“sau “ZOOT”“).
  • 1.1.2. Prezentul document stabileste termenii si conditiile de utilizare a website-ului si conditiile de achizitionare a produselor comercializate prin intermediul acestui Website (denumiti in continuare “Termeni si Conditii “). Acesti Termeni si Conditii cuprind drepturile si obligatiile partilor care decurg din sau sunt in legatura cu contractul de vanzare-cumparare (denumit in continuare “Contractul de vanzare-cumparare “) incheiat intre Vanzator si un cumparator individual prin intermediul web-site-ului Vanzatorului.

1.2 Cumparator

  • 1.2.1. Cumparatorul Consumator– orice persoana fizica care, prin inregistrarea unei comenzi online pe acest site web, actioneaza in alte scopuri decat cele specifice activitatii sale comerciale sau profesionale, avand, potrivit legii, calitatea de consumator (denumit in continuare “Cumparatorul “.)
  • 1.2.2. Relatiile juridice dintre Vanzator si Cumparator care nu sunt in mod expres stipulate in acesti Termeni si Conditii sunt guvernate de prevederile in vigoare ale art.1650 si urmatoarele din Legea nr.287/2009 privind Codul Civil, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta Guvernului nr.21/1992 privind protectia consumatorilor si legislatia aferenta, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • 1.2.3. Cumparatorul profesionist - orice persoana fizica sau juridica, precum si orice alta entitatea care, prin inregistrarea unei comenzi online pe acest site web, actioneazain scopurile specifice activitatii sale comerciale sau profesionale, neavand potrivit legii calitatea de consumator (denumit in continuare „Cumparator profesionist “).
  • 1.3 Termeni si Conditii Generale
  • 1.3.1. Prezentii Termeni si Conditii sunt parte integranta din Contractul de vanzare-cumparare incheiat intre Cumparator si Vanzator si cuprinde drepturile si obligatiile mutuale ale partilor (asa cum este definit mai jos).
  • 1.3.2. Prin incheierea Contractului de vanzare-cumparare, Cumparatorul convine si este de acord cu prezentii Termeni si Conditii, in integralitatea acestora.
  • 1.3.3. Cu exceptia prevederilor contrare cuprinse in Contractul de vanzare-cumparare sau in anexele acestuia, sau a anumitor prevederi cuprinse in acesti Termeni si Conditii invalidate in mod expres sau modificate de Contractul de vanzare-cumparare, sau cu exceptia oricarui alt acord contrar dintre Vanzator si Cumparator, prezentii Termeni si Conditii se vor aplica oricaror relatii contractuale dintre partile contractante.
  • 1.3.4. Prezentii Termeni si Conditii nu sunt aplicabile tranzactiilor in care Cumparatorul Profesionist intentioneaza sa achizitioneze bunuri de la Vanzator. Acest tip de tranzactii sunt guvernate de reglementarile legale generale privind contractele de vanzare-cumparare.
  • 1.3.5. Prin accesarea si utilizarea web-site-ului www.zoot.ro , Cumparatorul confirma ca este major sau ca a primit permisiunea parintilor si ca are capacitatea juridica de a incheia un contract si de a plasa ulterior o comanda pe Website.

1.4 Definitii

  • 1.4.1 Contract de vanzare-cumparare reprezinta o intelegere incheiata electronic intre Vanzator, in calitate de Vanzator, si Cumparator, prin intermediul Magazinului Online al Vanzatorului (asa cum este definit mai jos).
  • 1.4.2 Acesti Termeni si Conditii sunt parte integranta a Contractului de vanzare-cumparare.
  • 1.4.5 Comanda –solicitarea transmisa de catre Cumparator, prin parcurgerea etapelor tehnice necesare, in vederea achizitionarii de Produse si/sau Servicii comercializate online, in conditiile prevazute de Termeni si Conditii.
  • 1.4.6 Campanie – actiunea de a expune in scop comercial, in format electronic, TV, in cadrul Cabinelor ZOOT sau prin intermediul Website-ului a unui numar finit de produse avand un stoc limitat si predefinit, pentru o perioada limitata de timp stabilita de catre Zoot S.R.L.
  • 1.4.7 Cabina Zoot - spatiul (locul) unde cumparatorii pot vizualiza, proba / incerca si cumpara produsele comandate prin intermediul magazinului online Zoot.

2. Oferta de Bunuri, Comanda, incheierea Contractului de vanzare-cumparare, metode de livrare, metode de plata

2.1 Oferta de Bunuri

  • 2.1.1. Oferta de Bunuri inseamna o oferta de bunuri selectionate, oferite prin intermediului unui catalog disponibil in Magazinul Online. Oferta de Bunuri nu este o oferta prin care se incheie un contract, asa cum este definita la art. 1188 alin. 1din Codului Civil. Oferta de Bunuri este doar cu titlu informativ iar Vanzatorul nu are obligatia de a incheia un Contract de vanzare-cumparare cu privire la bunurile respective.
  • 2.1.2. Vanzatorul ia toate masurile pentru ca informatiile publicate pe Website, inclusiv descrierea Produselor si a Serviciilor, precum si preturile listate, sa fie, in orice moment, corecte si complete. Cu toate acestea, se pot face si greseli. In asemenea situatii, Zoot va incerca sa inlature toate erorile survenite in cel mai scurt timp posibil. In cazul in care Zoot constata ca eroarea respectiva a afectat/influentat Comanda dumneavoastra sau Contractul valabil incheiat, va incerca sa va informeze in cel mai scurt timp posibil, oferindu-va atat posibilitatea reconfirmarii Comenzii/a Contractului, cat si posibilitatea anularii acesteia/acestuia.
  • 2.1.3. Va rugam sa aveti in vedere ca achizitionarea produselor pe Website ofera o experienta diferita de cea din magazine. In special, trebuie sa stiti ca: culorile bunurilor, astfel cum sunt prezentate pe Website, pot fi diferite in realitate, pentru ca depind de mai multi factori, inclusiv, dar fara a se limita la, setarile monitorului dumneavoastra; dimensiunile si forma Bunurilor pot fi diferite in realitate fata de modul in care apar pe Website, de aceea, va rugam sa aveti in vedere ca este responsabilitatea dumneavoastra sa verificati ca marimea reala a fiecarui Produs sa corespunda scopului pentru care ati achizitionat respectivul Bun; fotografiile si imaginile de pe Website au doar rol ilustrativ/orientativ. Pentru o descriere exacta a Bunului si a detaliilor incluse, trebuie sa cititi cu atentie descrierea corespunzatoare a Bunului.
  • 2.1.4. Bunurile vor fi livrate numai in masura in care sunt disponibile, existand astfel riscul ca ZOOT sa nu poata livra Comanda. De asemenea, ZOOT isi rezerva dreptul de a retrage orice Bun de la vanzare, in orice moment. In asemenea situatii, singura responsabilitate a ZOOT fata de dumneavoastra este rambursarea integrala a sumelor platite pentru respectivele Bunuri pe care nu le mai poate furniza/le-a retras de la comercializare;
  • 2.1.5. ZOOT depune toate eforturile pentru a livra Bunurile in cel mult 10 de zile lucratoare dupa confirmarea expedierii comenzii pe site, data estimativa a livrarii fiind mentionata in emailul cu detalii despre livrare, transmis potrivit prevederilor prezentilor Termeni si Conditii. Mentionam ca toate informatiile cu privire la livrare oferite de ZOOT (pe website, la telefon sau prin email) sunt doar cu titlu estimativ si, de aceea, pot varia de la caz la caz. Va rugam sa consultati Sectiunea 3 – Livrarea Bunurilor pentru mai multe informatii despre livrare;
  • 2.1.6. ZOOT isi rezerva dreptul de a ajusta in mod liber si cu respectarea prevederilor legale, preturile si ofertele speciale practicate.
  • 2.1.7. Vanzatorul isi rezerva dreptul de efectua orice modificari ale continutului Magazinului Online inclusiv preturile. Ofertele (inclusiv reducerile, vanzarile promotionale si pliantele promotionale) sunt aplicabile in limita stocului disponibil (numarul produselor aflate in promotie este intotdeauna inclus in informatiile referitoare la oferta) sau pentru o anumita perioada de timp. Preturile sunt aplicabile in momentul plasarii Comenzii.
  • 2.1.8. Toate preturile Bunurilor si serviciilor (ex. livrarea) sunt stipulate cu TVA inclus, cu exceptia mentiunilor exprese ca preturile nu includ TVA.
  • 2.1.9. Erori privind preturile afisate. Zoot va depune toate eforturile pentru ca preturile de pe website sa fie corecte. Cu toate acestea, este posibil sa apara si erori. In cazul in care ZOOT descopera o eroare legata de pretul unui Produs si/sau Serviciu comandat deja de catre Cumparator acesta va fi informat cat mai curand posibil despre eroarea produsa. In aceste situatii, Cumparatorul va avea optiunea fie de a reconfirma Comanda la pretul corect, fie de a anula Comanda.In cazul in care Cumparatorul nu poate fi contactat, intr-un termen rezonabil, folosind detaliile de contact pe care le-a furnizat in timpul procesului de comanda, ZOOT va considera Comanda anulatasi Cumparatorul va fi notificat despre aceasta prin email.

2.2 Comanda

  • 2.2.1. Cumparatorul poate plasa o Comanda utilizand formularul disponibil in Magazinul Online.
  • 2.2.2. Pentru a plasa o Comanda, Cumparatorul alege in primul rand Bunurile pe care intentioneaza sa le cumpere, metoda de expeditie (conform Termenilor si Conditiilor) si metoda de plata (conform ConformTermenilor si Conditiilor). In continuare, Cumparatorul confirma comanda si, prin acest lucru, emite o cerere irevocabila de a incheia un Contract de vanzare-cumparare cu Vanzatorul.
  • 2.2.3. Prin inregistrarea unei Comenzi pe Website, Cumparatorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vanzatorul isi desfasoara operatiunile comerciale.
  • 2.2.4. Notificarea primita de catre Cumparator, dupa efectuarea Comenzii are rol de informare si nu reprezinta acceptarea Comenzii. Aceasta notificare se face electronic (e-mail).
  • 2.2.5. ZOOT isi rezerva dreptul de a anula Comenzile care privesc Bunuri si/sau Servicii afisate pe Website ca urmare a unor erori tehnice sau care, din cauza unor erori tehnice, prezinta preturi evident eronate/derizorii, cu consecinta restituirii intregii sume platite de Cumparator in considerarea comenzilor anulate, daca este cazul.
  • 2.2.6. Odata inregistrata, Comanda nu mai poate fi modificata de catre Cumparator. In cazul in care doriti sa modificati/anulati ne puteti contacta pe mail (info@zoot.ro) sau la numarul de telefon afisat pe site (+40 371 105 738).

2.3 Incheierea Contractului de vanzare-cumparare

  • 2.3.1. Pentru motive justificate, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modifica cantitatea Bunurilor si/sau Serviciilor din Comanda. Daca modifica cantitatea Bunuri si Serviciilor din Comana, Vanzatorul va anunta Cumparatorul pe adresa de e-mail comunicata sau la numarul de telefon puse la dispozitia Vanzatorului in momentul efectuarii Comenzii. Daca Cumparatorul nu este de acord cu noua Comanda, acesta o poate modifica/anula, iar Vanzatorul va returna suma platita de Cumparator in maxim 14 de zile calendaristice de la confirmarea modificarii/anularii comenzii. Pentru plata cu cardul, daca valoarea comenzii modificate este mai mare ca valoarea comenzii initiale, Cumparatorul va trebui sa initieze o noua plata pentru diferenta dintre plata initiala si valoarea finala a tranzactiei.
  • 2.3.2. Vanzatorul se obliga sa accepte Comanda Cumparatorului, cu exceptia situatiei in care comanda respectiva contravine acestor Termeni si Conditii sau a situatiei in care Vanzatorul are un motiv specific sa considere ca Cumparatorul va incalca Contractul de vanzare-cumparare.
  • 2.3.4. Orice cheltuieli suportate de Cumparator in legatura cu incheierea Contractului de vanzare-cumparare prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanta (ex.: conexiune internet sau apeluri telefonice) vor fi suportate de Cumparator.
  • 2.3.5. Va rugam sa aveti in vedere ca puteti face o Comanda valabila pe website numai daca ati implinit varsta de 18 ani si doriti ca Bunurile si/sau Serviciile sa fie livrate/prestate pe teritoriul Romaniei. Este nevoie in mod necesar de o adresa de email valabila/activa si un numar de telefon valabil la care sa puteti fi contactat cu usurinta.

2.4 Metode de livrare

  • 2.4.1. Cu exceptia prevederilor contrare cuprinse in Contractul de vanzare-cumparare, Cumparatorul decide metoda de livrare a Comenzii sale.
  • 2.4.2. Cumparatorul poate opta pentru livrare intr-una dintre cabinele ZOOT sau livrare prin curier la o adresa mentionata de catre acesta. In cazul in care Cumparatorul solicita o metoda de livrare diferita, Cumparatorul va suporta toate riscurile in legatura cu metoda de livrare respectiva, inclusiv toate costurile suplimentare generate de utilizarea metodei de livrare alese.
  • 2.4.3. Vanzatorul se obliga sa informeze Cumparatorul, prin mijloace electronice, ca bunurile au fost expediate catre adresa Cumparatorului pusa la dispozitie de Cumparator sau catre una dintre Cabinele Zoot, astfel cum a precizat de catre Cumparator prin Comanda.
  • 2.4.4. Bunurile sunt expediate in momentul in care sunt trimise catre adresa Cumparatorului sau catre una dintre Cabinele Zoot, astfel cum a precizat de catre Cumparator prin Comanda.
  • 2.4.5. ZOOT livreaza doar pe teritoriul Romaniei.

2.5 Plata

  • 2.5.1. Preturile afisate pe website sunt exprimate in LEI si includ toate taxele aplicabile.
  • 2.5.2. TVA se aplica la valoarea legala de la data comenzii si este inclus in preturile Bunurilor si/sau serviciilor.
  • 2.5.3. Preturile produselor afisate pe website exclud costurile de livrare si costurile altor servicii optionale pe care le-ati selectat. Costurile standard de livrare sunt următoarele:
    • 9 lei pentru livrarea prin curier la adresa specificată de către Cumpărător, și
    • 3,99 lei pentru livrarea intr-una dintre cabinele ZOOT.
  • 2.5.4. Vanzatorul ofera urmatoarele metode de plata: numerar la livrare, plata prin card si transfer electronic.
  • 2.5.5. C.O.D. inseamna faptul ca o Comanda se achita in momentul predarii ei catre Cumparator de catre un transportator autorizat sau in momentul in care Comanda este ridicata de Cumparator din Cabina ZOOT selectata. Aceasta forma de plata este disponibila doar pentru urmatoarele metode de livrare: „expedierea bunurilor comandate prin intermediul unui transportator “si „ridicarea din Cabina ZOOT “.
  • 2.6.1. Vanzatorul are obligatia de a livra Cumparatorului Bunurile comandate la pretul de achizitie convenit si Cumparatorul are obligatia de a achita pretul tranzactiei si de a primi Bunurile.
  • 2.6.2. In cazul in care Cumparatorul incalca Contractul de vanzare-cumparare sau Termenii si Conditiile, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a se retrage din Contractul de vanzare-cumparare. Cumparatorul este, in acest caz, obligat sa returneze Vanzatorului orice costuri suportate in legatura cu Comanda, inclusiv, dar fara a se limita la, costurile de livrare, in cazul in care Cumparatorul nu primeste Bunurile.
  • 2.6.3. Cumparatorul este obligat sa furnizeze in Comanda informatii adevarate si corecte. Vanzatorul va considera toate datele puse la dispozitie de Cumparator, care sunt necesare incheierii Contractului de vanzare-cumparare, ca fiind adevarate si corecte.
  • 2.6.4. Vanzatorul nu are nici o obligatie fata de Cumparator in legatura cu orice Cod de Conduita in sensul Art. 8 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic.
  • 2.6.5. Pentru solutionarea amiabila a reclamatiilor consumatorilor, Cumparatorul va contacta: info@zoot.ro. Vanzatorul va informa Cumparatorul cu privire la rezultatul procedurii reclamatiei, prin mijloace electronice, la adresa de e-mail comunicata de catre Cumparator.
  • 2.6.6. Vanzatorul detine un Certificat de Inregistrare la Registrul Comertului Bucuresti si obiectul de activitate al acestuia include vanzarea bunurilor. Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal este organismul de supervizare a protectiei datelor personale. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor este, potrivit legii, organismul de supervizare in ceea ce priveste, printre altele, respectarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, cu modificarile ulterioare.
  • 2.7.4 Cupoanele de reduceri si voucherele nu pot fi combinate sau utilizate impreuna, decat in situatia in care cuponul sau voucherul respectiv stipuleaza in mod expres contrariul.
  • 2.7.5 In cazul in care reducerea sau cuponul de reducere este utilizat altfel decat in conformitate cu regulile ofertei de reducere, ale cuponului sau voucherului, Vanzatorul are dreptul de a refuza reducerea, cuponul de reducere sau voucherul respectiv. Cumparatorul va fi informat in consecinta si i se va oferi posibilitatea de a plasa Comanda fara reducerea solicitata. In cazul unor neintelegeri/neclaritati privind interpretarea regulilor aplicabile reducerilor sau cupoanelor de reduceri, mentiunile prezentilor Termeni si Conditii vor prevala.
  • 2.7.6 Ofertele de Bunuri si servicii se aplica atat timp cat ele raman vizibile pe site, cu exceptia cazului in care sunt disponibile oferte speciale, caz in care termenul de valabilitate a acestor oferte este stipulat pe website. Va sfatuim sa verificati disponibilitatea produselor pe pagina cu informatii relevante despre Bun. In cazul in care un Bun sundus un i relevante despre produselor pe pagina isundus una dreptul de a anula comanda, caz in care veti fi notificat in consecinta.
  • 2.7.7 Daca plasati o Comanda pentru mai multe produse dintre care unul nu este disponibil, ZOOT va va informa corespunzator. Restul Comenzii va fi procesat si expediat catre dumneavoastra.

3. Livrarea Bunurilor

3.1 Termen de livrare

  • 3.1.1. Timpul de livrare afisat pe site curge din momentul in care Bunurile comandate sunt expediate din depozitele Vanzatorului si nu poate fi mai mare de 10 de zile lucratoare de la data Acceptarii Comenzii.
  • 3.1.2. Vanzatorul se obliga sa expedieze Bunurile in cel mai scurt termen posibil.
  • 3.2 Expedierea, livrarea si receptia bunurilor
  • 3.2.1. Cumparatorul obtine dreptul de proprietate asupra Bunurilor cumparate la primirea Bunurilor respective. In momentul respectiv, riscul privind pierderea sau deteriorare, este, de asemenea, transferat Cumparatorului.
  • 3.2.2. In cazul in care ati ales plata ramburs, proprietatea Produselor va fi transferata la livrare, dupa efectuarea platii din partea Cumparatorului, la adresa indicata in Comanda (prin livrare se intelege semnarea de primire a documentului de transport furnizat de transportator).
  • 3.2.5. In cazul in care ambalajul nu este intact, Vanzatorul recomanda Cumparatorului sa refuze receptia Bunurilor de la transportator si sa transmita un email de informare a Vanzatoului la adresa de email info@zoot.ro. Prin semnarea de primire, Cumparatorul confirma ca ambalajul Bunurilor este intact.
  • 3.2.6. Orice reclamatii privind defectele mecanice ale Bunurilor, livrarea de alte bunuri decat cele comandate etc., care nu au fost semnalate la receptia bunurilor de la transportator, vor fi semnalate de Cumparator imediat dupa identificarea lor, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la receptia Bunurilor. Vanzatorul va fi tinut raspunzator pentru pagubele cauzate Bunurilor in timpul transportului, doar in situatia in care Cumparatorul reclama astfel de pagube imediat, in conformitate cu prevederile prezentilor Termeni si Conditii.
  • 3.2.7. In cazul in care, din motive imputabile Cumparatorului (cum ar fi, dar fara a se limita la: refuzul de primire a coletului, absenta de la adresa de livrare comunicata, refuzul achitarii contravalorii coletului), Bunurile trebuie livrate in mod repetat sau printr-o metoda de livrare diferita de cea solicitata initial prin Comanda, Cumparatorul are obligatia de a suporta toate costurile ocazionate de livrarile repetate.
  • 3.2.8. Vanzatorul poate inainta orice comunicare adresata Cumparatorului prin mijloace electronice, la adresa de e-mail a Cumparatorului, pusa la dispozitie prin contul de client creat sau prin Comanda.

4. Retragerea din Contractul de vanzare-cumparare

4.1 Retragerea Cumparatorului din Contractul de vanzare-cumparare

  • 4.1.1. In cazul in care Contractul de vanzare-cumpararea fost incheiat prin mijloace de comunicare la distanta (prin intermediul Magazinului Online), Cumparatorul are dreptul, in conformitate cu art. 9 alin. 1 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.34/2014, de a se retrage din Contractul de vanzare-cumparare fara a invoca un motiv si fara aplicarea de penalizari, in termen de 14 zile calendaristice de la receptia Bunurilor, adica sa returnati produsul fara a va justifica decizia. Cumparatorul va informa Vanzatorul cu privire la retragere prin completarea Formularului de Retur, indicand:
    • numarul Comenzii;
    • data achizitiei;
    • contul IBAN pentru returnarea platii;
    • numele titularului cont bancar;
    • adresa de unde pot fi ridicate Bunurile a caror retur este solicitat.
  • 4.1.2. Pentru a adera la termenul limita de 14 zile calendaristice, este suficienta transmiterea notificarii de retragere catre Vanzator in acest termen. In cazul in care Cumparatorul se retrage din Contractul de vanzare-cumparare, Contractul de vanzare-cumparare este anulat.
  • 4.1.3. Prin prezentii Termeni si Conditii, Vanzatorul extinde dreptul Cumparatorului de a se retrage din Contractul de vanzare-cumparare incheiat prin mijloace de comunicare la distanta (prin intermediul Magazinului Online) fara invocarea unui motiv si fara aplicarea de penalizari, de la 14 zile calendaristice la 90 de zile calendaristice de la receptia Bunurilor, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
    • bunurile sunt complete;
    • sunt intacte sigiile de protectie (acolo unde este cazul) si etichetele producatorului;
    • este neindoielnic faptul ca Bunurile care sunt destinate unei utilizari unice, nu au fost utilizate.
  • 4.1.4. Nu acceptam returul urmatoarelor produse: produse perisabile (ceai, etc.), produse intime (lenjerie intima, sosete, costume de baie), produse de ingrijire personala, carti, sau reviste, obiecte de décor (lumanari, harti razuibile, creioane).
  • 4.1.5. In cazul in care Cumparatorul se retrage din Contractul de vanzare-cumparare in termenul legal de 14 zile si Bunurile returnate nu sunt complete, au sigiliile de protectie rupte, au etichetele producatorului rupte sau sunt in mod evident utilizate sau deteriorate, Vanzatorul poate solicita despagubiri si stabili si retine valoarea despagubirilor din pretul de achizitie pretins a fi rambursat Cumparatorului. In acest caz, Vanzatorul va returna Cumparatorului doar diferenta dintre despagubiri si pretul de achizitie.
  • 4.1.6. In cazul in care Cumparatorul se retrage din Contractul de vanzare-cumparare in termenul legal de 14 zile si Bunurile returnate nu sunt complete, au sigiliile de protectie rupte, au etichetele producatorului rupte sau sunt in mod evident utilizate sau deteriorate, Vanzatorul poate solicita despagubiri si stabili si retine valoarea despagubirilor din pretul de achizitie pretins a fi rambursat Cumparatorului. In acest caz, Vanzatorul va returna Cumparatorului doar diferenta dintre despagubiri si pretul de achizitie. In cazul in care Cumparatorul se retrage din Contractul de vanzare-cumparare in termenul extins de 90 zile Vanzatorul isi rezerva dreptul de a refuza returul bunurilor in urmatoarele conditii:
    • Bunurile returnate nu sunt complete;
    • Bunurile au sigiliile de protectie rupte si etichetele producatorului rupte;
    • Bunurile sunt in mod evident utilizate sau deteriorate.
    Pentru achizitiile efectuate prin intermediul cabinelor Zoot acolo unde exista posibilitatea vizualizarii si probarii produselor, vanzatorul isi rezerva dreptul de a nu accepta returul produselor in urmatoarele conditii:
    • Bunurile returnate nu sunt complete;
    • Bunurile au sigiliile de protectie rupte si etichetele producatorului rupte;
    • Bunurile sunt in mod evident utilizate sau deteriorate.
  • 4.1.7. Cumparatorul ia la cunostinta prin prezentii Termeni si Conditii, in conformitate cu art. 16 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.34/2014, ca nu se poate retrage din Contractul de vanzare-cumparare in cazul in care:
    • Bunurile livrate au fost confectionate dupa specificatiile Cumparatorului sau sunt personalizate;
    • Sunt destinate consumului imediat;
    • In cazul in care Bunurile respective nu pot fi returnate din motive de igiena (ex. lenjerie intima si costume de baie);
    • Cumparatorul a indepartat sigiliul de protectie;
    • Constau in livrari de ziare, reviste sau periodice;
    • Produsele sunt susceptibilie a se deteriora sau expira rapid.
  • 4.1.8. In cazul in care Cumparatorul isi exercita dreptul de retragere, Cumparatorul va transmite imediat Vanzatorului, fie in termenul legal de retragere de 14 zile calendaristice fie in interiorul termenului extins de retragere de 90 de zile calendaristice, Bunurile care vor include toate componentele si accesoriile.
  • 4.1.9. In cazul retragerii Cumparatorului din Contractul de vanzare-cumparare, Vanzatorul este obligat, fara intarzieri inutile si in termen de maximum 14 zile lucratoare de la data la care este informat de decizia de retragere, sa returneze Cumparatorului pretul tranzactiei achitat pentru Bunuri, inclusiv costurile de livrare, urmand acelasi canal prin care a fost achitat pretul tranzactiei.
  • 4.1.10. Vanzatorul poate utiliza un canal diferit pentru a returna pretul tranzactiei, cu consimtamantul Cumparatorului si fara costuri suplimentare pentru Cumparator.
  • 4.1.11. In situatia in care in pretul tranzactiei sunt incluse servicii care au fost utilizate de catre Cumparator (ex: card cadou, voucher cadou), pretul tranzactiei va fi ajustat corespunzator, fiind retinuta de catre Vanzator valoarea serviciilor utilizate.
  • 4.1.12. In cazul in care Cumparatorul se retrage din Contractul de vanzare-cumparare, Vanzatorul va amana rambursarea pretului tranzactiei pana la data receptionarii Bunurilor ce au facut obiectul achizitiei sau la momentul primirii unei dovezi din partea Cumparatorului conform careia acesta a expediat Bunurile catre Vanzator.
  • 4.1.13. In cazul in care Cumparatorul livreaza Bunurile personal, Cumparatorul nu are dreptul la nici o rambursare aferenta acestei livrari. In cazul unei Comenzi care contine mai multe Bunuri, Cumparatorul are dreptul de a i se returna contravaloarea unei singure expedieri si doar in conditiile in care returneaza toate Bunurile aferente Comenzii; dacă returnarea Bunurilor a fost efectuata in mai multe etape, costul livrarii va fi rembursat in urma returnarii ultimului Bun din Comanda respectiva.
  • 4.1.14. Pentru a se retrage din Contractul de vanzare-cumparare, Cumparatorul va utiliza Formularul de Retur pus la dispozitie prin e-mail odata cu Bunurile.
  • 4.1.15. In cazul in care Cumparatorul plateste o Comanda cu un voucher, discountul (egal cu valoarea voucherului) se imparte intre produsele din comanda, direct proportional cu valoarea fiecaruia.

Exemplificare: Un Cumparatorul face o comanda de 3 produse - unul de 80 lei, unul de 40 lei si unul de 230 lei. Valoarea comenzii este 350 lei. Dar, Cumparatorul are un voucher de 90-lei care se aplica la o comanda de peste 290 lei; il foloseste si plateste 260 lei in loc de 350 lei. Cei 90 lei discount se vor imparti intre cele 3 produse - pentru cel de 80 lei ai 20 lei discount (deci plateste 60 lei), pentru cel de 40 lei ai 10 lei discount (deci plateste 30 lei) si pentru cel de 230 lei ai 60 lei discount (plateste 170 lei). Apoi, dupa ce-a primit comanda, Cumparatorul vrea sa se retraga din contractul pentru produsul de 40 lei. Cand Vanzatorul ii va restitui banii ii va restitui 30 lei, adica valoarea produsului minus valoarea discountului aferent acestuia. La fel se calculeaza si daca Cumparatorul vrea sa se retraga din contractul pentru oricare alt produs din cele comandate."

4.2 Retragerea Vanzatorului din Contractul de vanzare-cumparare

  • 4.2.1. In ciuda faptului ca Vanzatorul este foarte atent in ceea ce priveste piata Bunurilor oferite, se poate intampla, in mod exceptional, ca Vanzatorul sa nu poata livra Bunurile comandate in conditiile convenite prin Contractul de vanzare-cumparare. In aceste situatii, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a se retrage din Contractul de vanzare-cumparare.
  • 4.2.2. Atat Vanzatorul cat si Cumparatorul au dreptul de a se retrage din Contractul de vanzare-cumparare in cazul unor modificari semnificative ale preturilor cu ridicata ale Bunurilor comandate, in cazul unor modificari semnificative ale preturilor de expeditie sau in cazul in care Vanzatorul devine constient de faptul ca Bunurile au fost, din greseala, ofertate la un pret gresit, iar Cumparatorul nu accepta modificarile corespunzatoare aduse Contractului de vanzare-cumparare, adica o majorare a preturilor bunurilor sau a majorare a preturilor de livrare.
  • 4.2.3. Vanzatorul are dreptul de a se retrage din Contractul de vanzare-cumparare in orice moment inainte de livrarea Bunurilor catre Cumparator.
  • 4.2.4. Vanzatorul este obligat sa comunice imediat Cumparatorului retragerea sa din Contractul de vanzare-cumparare la adresa de e-mail pusa la dispozitie de Cumparator prin Comanda. Vanzatorul este, in continuare, obligat sa returneze Cumparatorului pretul tranzactiei achitat pentru Bunuri.
  • 4.2.5. Prin prezentii Termeni si Conditii, Cumparatorul a luat la cunostinta si este de acord ca Vanzatorul are dreptul sa se retraga din Contractul de vanzare-cumparare incheiat cu un Cumparator care, pe parcursul altor relatii contractuale cu Vanzatorul, si-a incalcat deja material obligatiile care ii reveneau (refuzul repetat de preluare a Comenzii). Incalcarea materiala a oricaror acorduri anterioare cu Vanzatorul este considerata o incalcare semnificativa in sensul Art. 1551 alin. 1 din Codul Civil si Vanzatorul are dreptul de a se retrage din Contractul de vanzare-cumparare ca urmare a unei astfel de incalcari.

5. Garantia contra viciilor. Garantia pentru buna functionare

  • 5.1. Drepturile si obligatiile partilor contractante in legatura cu garantia contra viciilor bunului vandut si garantia pentru buna functionare (denumite in continuare "Garantiile") sunt guvernate de legislatia aplicabila in vigoare.
  • 5.2. Cumparatorul isi poate exercita dreptul care decurge din livrarea de bunuri de consum defectuoase in termenul limita de 24 de luni de la livrarea Bunurilor. In cazul in care Bunurile, ambalajele acestora sau manualul inclus stipuleaza o durata medie de utilizare a Bunurilor, termenul va fi redus la aceasta durata.
  • 5.3. Vanzatorul garanteaza Cumparatorului ca, la livrare, Bunurile nu au defecte. Vanzatorul, in special, garanteaza ca, la livrare, Bunurile:
    • au proprietatile asupra caror partile au convenit, si, in cazul in care nu exista un astfel de consens, proprietatile pe care Vanzatorul sau producatorul le-a declarat sau pe care Cumparatorul le asteapta cu privire la tipul de bunuri respectiv si la promovarea de catre Vanzator sau producator aferenta bunurilor respective,
    • sunt potrivite scopurilor comunicate de Vanzator sau scopurilor pentru care tipul respectiv de bunuri este, de obicei, utilizat,
    • corespund din punct de vedere al calitatii sau designului modelului sau mostrei aferente, daca mostra sau modelul au fost stat la baza deciziei asupra calitatii bunurilor,
    • sunt in cantitatea, au masura si greutatea corespunzatoare si
    • respecta reglementarile aplicabile.
  • 5.4. Cu toate acestea, aceasta garantie nu acopera problemele cauzate de uzura normala, neglijenta, deteriorari sau utilizarea necorespunzatoare a articolului de catre dumneavoastra.
  • 5.5. Cumparatorul va confirma drepturile care deriva din Garantii cu Vanzatorul la adresa desemnata de Vanzator in acest scop, sau, daca este necesar, la sediul social al Vanzatorului. Procedura de reclamatii referitoare la Bunurile defecte este initiata in momentul in care bunurile au fost livrate Vanzatorului.
  • 5.6. Pentru a confirma drepturile care deriva din Garantii, Cumparatorul este obligat sa dovedeasca existenta unui Contract de vanzare-cumparare intre Cumparator si Vanzator. Vanzatorul poate solicita Cumparatorului sa prezinte ca dovada Confirmarea comenzii printata si dovada platii.
  • 5.7. Cumparatorul are obligatia de a specifica, adica de a oferi o descriere a defectului pentru care a fost initiata procedura de reclamatie.
  • 5.8. Cumparatorul nu are niciun drept in legatura cu Garantiile, in cazul in care Cumparatorul stia, inainte de livrarea Bunurilor, ca bunurile sunt defecte, sau in cazul in care Cumparatorul a cauzat defectarea acestora.
  • 5.9. Vanzatorul sau reprezentantul autorizat al acestuia va solutiona reclamatia in termen in cel mult 7 zile lucratoare. Durata necesara, in mod rezonabil, evaluarii defectului nu este inclusa in aceste termene. Vanzatorul va finaliza procedura de reclamatii, inclusiv va inlatura, daca este posibil, defectul, in termen de 15 zile calendaristice de la data la care Cumparatorul a adus la cunostinta Vanzatorului lipsa de conformitate a produsului si a predat produsul Vanzatorului pe baza unui document de predare-preluare.
  • 5.10. Cu exceptia situatiei in care Vanzatorul va invalida reclamatia, Vanzatorul va confirma Cumparatorului acceptarea acesteia; confirmarea va include, printre altele, datele de identificare ale Cumparatorului si Vanzatorului, cuprinsul reclamatiei, remediul solicitat, data si locul primirii reclamatiei si semnatura reprezentantului Vanzatorului.
  • 5.11. In cazul in care reclamatia este justificata, Cumparatorul este indreptatit la rambursarea costurilor suportate in legatura cu procedura de reclamatie initiata.
  • 5.12. Vanzatorul este obligat sa informeze Cumparatorul cu privire la finalizarea si rezultatul procedurii de reclamatie, prin mijloace electronice, la adresa e-mail pusa la dispozitie de Cumparator in reclamatie sau la orice alta adresa la care Cumparatorul poate fi informat cu privire la finalizarea si la rezultatul procedurii de reclamatii. Aceasta informare va include termenul limita in care Cumparatorul poate ridica Bunurile.
  • 5.13. In cazul in care Cumparatorul nu ridica Bunurile in acest termen limita, Vanzatorul are dreptul la rambursarea oricaror cheltuieli suportate in legatura cu depozitarea Bunurilor, si poate, daca este necesar, sa vanda Bunurile in numele Cumparatorului. Cumparatorul va fi notificat in avans si i se va pune la dispozitie o perioada suplimentara suficienta pentru a ridica Bunurile.
  • 5.14. Cumparatorul este responsabil pentru ambalarea articolelor expediate, astfel incat sa nu existe nici un risc de deteriorare pe durata transportului.

6. Protectia datelor cu caracter personal

  • 6.1. Începând cu luna mai, Regulamentul European 2016/679 privind protecția persoanelor fizice, referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulație a acestor date, intră în vigoare. Principiile pe baza cărora funcționează acest regulament sunt disponibile aici.

7. Prevederi finale

  • 7.1. Limba de comunicare dintre Vanzator si Cumparator si limba Contractului de vanzare-cumparare este limba romana. Toate Contractele de vanzare-cumparare incheiate sunt arhivate electronic de catre Vanzator si nu sunt disponibile tertilor.
  • 7.2. In cazul in care orice prevedere a Termenilor si Conditiilor devine, din orice motiv, nula sau inaplicabila, restul Termenilor si Conditiilor vor ramane neafectate.
  • 7.3. Vanzatorul poate schimba sau modifica Termenii si Conditiile. Termenii si Conditiile modificate vor intra in vigoare de la data publicarii lor. Drepturile si obligatiile anterioare atat ale Vanzatorului cat si ale Cumparatorului vor ramane neafectate.
  • 7.4. In cazul introducerii unui element international in tranzactia bazata pe Contractul de vanzare-cumparare, partile contractante convin ca relatia dintre ele sa fie guvernata de legislatia Romana. Drepturile consumatorului care deriva din legislatia aplicabila in general vor ramane aceleasi.
  • 7.5. Vanzatorul nu va fi tinut raspunzator pentru nici o pierdere, ranire sau paguba materiala, directa sau indirecta, cauzata de orice defect al Bunurilor livrate, decat in situatia in care pierderea, ranirea sau paguba materiala respectiva deriva din neglijenta, omisiunea sau intentia Vanzatorului.

In Bucuresti, la data de 25.5.2018, ZOOT